fbpx
ContactCenter@radabank.com.ua
ContactCenter@radabank.com.ua

(Українська) Минулого року ми збільшили обсяг агрокредитів більш ніж на 70% — Андрій Чорнобай, РАДАБАНК

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Начальник Департаменту активних операцій корпоративного бізнесу АТ «АБ «РАДАБАНК» Андрій Чорнобай в інтерв’ю журналу БІЗНЕС розповів про реалії та перспективи кредитування агросектору у Банку.

 

— Яка динаміка портфелю кредитів аграріям у банку за минулий рік?

— 2020-й рік був важким для всіх. Для землеробів та садівників до кризових наслідків через епідемію коронавірусу додались посуха та втрата урожаю. Багато агро­виробників звернулися в банк, щоб пролонгувати існуючі кредити або ж отримати додаткові фінансові ресурси. Загалом обсяг агрокредитів у банківський системі за 2020 р. зріс. РАДАБАНК додав також у активах з фінансування сільського господарства, збільшивши обсяг агро­кредитів більш ніж на 70%.

— Чи плануєте запуск нових продуктів та сервісів для аграріїв?

— Ми удосконалили продуктову лінійку РАДАБАНКУ. Наразі вона покриває всі потреби господарств. Цього року можливе створення нових продуктів для придбання сільськогосподарської землі та оновлення існуючих сервісів взаємодії з державними фінансовими інститутами щодо підтримки агровиробників зі здешевлення кредитів.

— На які цілі торік аграрії залучали кредити найчастіше?

— Більшість кредитів завжди беруться на сезон для поповнення обігових коштів та покриття касових розривів. Основна частка агрокредитів — кредити на поповнення обігових коштів строком до 24 місяців.

— Хто найбільше зацікавлений у кредитних продуктах — великі агрокомпанії чи МСБ?

— У кредитуванні зацікавлені обидва гравці ринку. Різниця між ними — у сумах кредитування, цільовому використанні кредиту та складності самої структури кредитування. МСБ потребує умовно простих рішень щодо фінансування на поповнення обігових коштів або на придбання основних засобів. Проте великі агрокомпанії вимагають значних кредитних ресурсів. Вони частіше звертаються за проєктами з розширення земельного банку, створення зрошувальної інфраструктури, будівництва нових потужностей для переробки сировини та зберігання продукції  тощо.

— Якщо розглядати питання придбання нової техніки, наскільки високу конкуренцію кредитним продуктам складає лізинг?

— З лізинговими компаніями у нас різний профіль клієнта. Клієнт, який має задовільні фінансові показники та доб­рий фінансовий менеджмент, звертається в банк за кредитом, бо це більш універсальний та дешевший ресурс.

— НБУ, знижуючи облікову ставку, намагався вирішити проблему доступного кредитування. Чи можна стверджувати, що зараз аграрії вже мають у своєму розпорядженні доступні кредити?

— Безперечно, так. Якщо у 2019 р. низькою ставкою за кредитом вважались 17-19% річних, то у 2020 р. ставка за кредитами у розмірі 12-14% вже стала звичайним явищем. А з врахуванням державних програм зі здешевлення кредитних коштів фактична платність за кредитами для агровиробників становила близько 5% річних у гривні.

— Наскільки популярними серед аграріїв є кредити на поповнення обігових коштів та програми овердрафту?

— Кредити на поповнення обігових коштів — це основа агропортфелю більшості банків України. Класика схеми фінансування — отримання кредиту на початку року та його погашення наприкінці року. Овердрафт підходить не всім агровиробникам через відсутність систематичності щомісячних надходжень виручки на поточний рахунок, на основі якої і розраховується ліміт овердрафту. Основними користувачами овердрафту є переробні компанії, які постійно працюють впродовж року та мають стабільні щомісячні находження виручки.

 

За матеріалами БІЗНЕС

Categories