fbpx

Олена Острініна: як банки підготувалися до локдауну

Новий 2021 рік розпочався з введення локдауну – періоду жорстких обмежень, який торкнеться практично всіх сфер життєдіяльності. Про те, як працюватиме банківська система та які карантинні заходи запроваджуються в банках України, розповідає керівник VIP Banking РАДАБАНКУ Олена Острініна.

Банківська система – критична інфраструктура й наше завдання — забезпечувати безперебійну роботу відділень, банкоматів, терміналів самообслуговування, інкасації, проводити розрахунково-касове обслуговування своїх клієнтів і пропонувати банківські продукти для фізичних і юридичних осіб.

Що стосується кредитів, зокрема їх повернень, то ми з початку року скасували пеню, штрафи, неустойки для фізичних осіб, які постраждали від скорочення, звільнення, зниження заробітної плати, від довгих лікарняних та інших складнощів, які відбилися на доходах позичальників. До кінця року та навіть початку наступного буде продовжена така практика, адже вона себе добре зарекомендувала й дозволяє виставити графік платежів відповідно до фінансового стану позичальника. Якщо говорити про кредити для юридичних осіб, то тут банки лояльно ставляться до прохань реструктуризації кредиту, перенесення графіка платежів або продовження терміну кредитування.

Також попередній локдаун навчив банківську систему правильній побудові віддаленої роботи. Ми знаємо, які структурні підрозділи можна без серйозних наслідків перевести на віддалену роботу. Наприклад, маркетинг, IT, які зможуть віддалено виконувати свою роботу, при цьому не наражаючи на небезпеку ні своїх колег, ні клієнтів банку. Ми маємо такий досвід і повторити його не є проблемою. Банківські фахівці переходять на віддалену роботу без втрати продуктивності.

На сьогодні банківська система в цілому досить розвинена в сфері дистанційного обслуговування. Було проведено повну ідентифікацію клієнтів. Багато банків дали можливість автоматично продовжувати термін дії картки без відвідування відділень. Зараз є можливість відкрити рахунки за допомогою додатку «Дія», що дозволить отримати послугу або скористатися банківським продуктом не виходячи з дому. Банк готовий до того, щоб відкрити новий рахунок, обслуговувати постійних клієнтів за допомогою мобільних додатків або веб-версій дистанційних обслуговувань як для фізичних, так і юридичних осіб.

Банківська система оздоровлена ​​та докапіталізована. Тому ми з оптимізмом дивимося в майбутнє й впевнені, що весь період локдауну клієнти отримуватимуть банківський сервіс на високому рівні. Що стосується прогнозів, то вони теж оптимістичні. Хоча я завжди говорю, що банку добре, коли добре його клієнту та навпаки. Тому ставлення клієнт-банк — це рівне партнерство. І ми думаємо, що вийде з гідністю та підтримкою один одного пройти цей непростий шлях і, найголовніше, зберегти здоров’я один одного, забезпечивши при цьому взаємовигідне співробітництво.

 

За матеріалами Дельтафінанс